نکات کلیدی برای استفاده از دستگاه تردمیل

هر چند استفاده از دستگاه تردمیل در منزل مزایای بسیار زیادی دارد، اما برای استفاده از دستگاه تردمیل باید به نکاتی توجه کنیم تا هم درست و اصولی استفاده کنیم و هم کمترین نیاز به تعمیر تردمیل و سرویس تردمیل را نیاز داشته باشیم.

 دفترچه راهنمای دستگاه تردمیل را کامل بخوانید تا با صفحه کنترل تردمیل آشنا شوید

چنانچه برای اولین بار است از تردمیل خود استفاده می‌کنید حتما از فروشنده‌ی تردمیل بخواهید روش کار با دستگاه تردمیل و دکمه‌های مختلف یا مانیتور آن را به شما یاد دهد.
( صفحه کنترل دستگاه تردمیل شامل : دکمه شروع و پایان ، دکمه های انتخاب برنامه ها، دکمه های سرعت و شیب و  دکمه تنظیم وزن شما می باشد. )

حتما گرم کردن و سرد کردن بدن را انجام دهید

حتما پیش از شروع به استفاده و دویدن بر روی دستگاه تردمیل بدن خود را گرم کنید و پس از آن به سرد کردن عضلات خود بپردازید. این امر بسیار مهم می باشد. با رعایت کردن این نکته عضلات خود را از آسیب‌دیدگی‌های مختلف حفظ می کنید.

استفاده کردن از کفش راحت و نرم

هیچ گاه بدون كفش روی دستگاه تردميل راه نرويد زیرا بعد از مدتی با مشكلات و عوارض متعددی روبه‌رو می شوید.
برای استفاده از تردمیل حتما از کفش نرم و منعطف استفاده کنید.
بنابراين هنگام استفاده از دستگاه تردميل بايد حتما از كفش ورزشی مناسب استفاده كرد.

قدم برداشتن صحیح و اصولی روی دستگاه تردمیل

از دیگر نکات مهم در استفاده از تردمیل نحوه‌ی فرود عضلات پاها می‌باشد. دقت داشته باشید روی قسمت وسط پا فشار نیارید روی پاشنه و یا روی پنجه فشار وارد شود. دویدن روی پنجه موجب فشار آمدن به عضلات ساق پا و احساس درد در استخوان ساق خواهد شد. دویدن روی پاشنه پا نیز انرژی رو به جلوی شما را هدر داده و به زانوهایتان فشار می آورد. انگشتان پا نیز در هنگام دویدن باید صاف باشند.

بهترین روش تعیین کنترل سرعت دستگاه تردمیل، استفاده از تست تنفس می باشد

سرعت تردمیل باید به طوری تنظیم شود که نشان دهنده محدوده ضربان قلب شما باشد. در صورتی که محدوده ضربان قلب در دستگاه تردمیل مشخص نشده باشد بهترین روش جایگزین دیگر تعیین کنترل سرعت دستگاه تردمیل، استفاده از تست تنفس است

در وبلاگ های بعدی در الو جیم به نکات مهم دیگری که باید هنگام استفاده از دستگاه تردمیل خواهیم پرداخت ، در نظر داشته باشید که مجرب ترین تعمیرکار تردمیل در الو جیم می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *